Lämpimästi tervetuloa kurkkaamaan blogiini täys(?)miehitetyn vanhan rintamamiestalon elämää, "The Only Lady Of The House" - näkökulmasta ;)

sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Mittarihifistelyä ja mielensäpahoittamista

Hyvää huomenta!:)

Ensimmäisenä haluan toivottaa tervetulleksi kaikki uudet lukijat!!! <3 
Sydämellisesti Tervetuloa blogini lukijoiksi Keijunkenkiin, Hilma Hynynen ja Merja Pääkkönen! <3  
Ja vanhoille lukijoille <3 kiitos kun olette viihtyneet "matkassa" ;)

Nyt on ollut jotain "kummaa" väsymystä tai alakuloa "ilmassa". 
Salilla, vesijuoksussa ja kahvakuulailemassa olen käynyt, samoin tuiskuttomilla/sateettomilla ilmoilla pikku lenkillä.
Mulle on ollut hyvä tsemppari tuo Polarin sykemittari, joka ilmaisee kalorinkulutuksen.
Sääli vain, että joku ihminen koki jotenkin ärsyttävänä sen mun hifistelyn sillä mittarilla, 
saati, että erehdyin tuulettaa kalorinkulutusta omalla sivulla facessa...siitä vihastuneena, ei ihastuneena, piti sitten tehdä hyökkäys...
Sain ihan tosi äkäistä viestiä yvnä viestiä asiaan liittyen, sekä siihen, että miksi mulla paino tippuu sitten näin hitaasti, vaikka oon leikattu, eli alle kilo yleensä viikossa.
Ja tää ihminen oli kyllä itsekin leikattu, tiputtanu liikkumattomana enemmän puolessa vuodessa kuin minä, vaikka liikun enempi mitä hän siinävaiheessa. 
Että kyllä minä ihmettelin... :O

Toistan:

Minä EN kilpaile kenenkään kanssa, PAITSI itteni kanssa. 
Sitähän tää mittarihifistely on. Sitä innostuu siitä ja haluu koko ajan että se näyttää enemmän ja enemmän.
Erehdyin vaan hehkuttaa omaa hyvää mieltäni taas suorituksestani.

Mielestäni tsemppaan muita paljon samalla matkalla, ja jos itse sain myös positiivista palautetta ja tsemppiä, niin miksi en saanut nauttia siitä, tuntea minäkin, että olen hyvin pärjännyt?
...Mikä hitto siinä nyt sitten oli, että yks ihminen osas pilata sen tsempin?!
Ja vielä ns. samassa veneessä oleva... :O

...no, en palaa siihen sen enempää, muutakuin että samoja "hurjia" lukuja näyttää Polari uusilla pattereillakin.
Uusilla pattereilla pelkkä sali 1 tunti, 19min näytti 1097kcal, sitten sammutin mittarin ja altaaseen mennessä laitoin päälle vesijuoksu 30min  513 kcal, ja kun ne ynnää sille aamulle kulutus oli  1610 kcal.
Ja kaikki riippuu tietty niin monesta tekijästä: pituus, paino, syke, ohjelma minkä rannekkeeseen on asettanut jne. Eli ei paljoo heitä vanhoista lukemista. 
Jos olisin ollu salilla vielä sen kymmenen minuuttia, niin veikkaan, että se 2000 kcal ois tullu taas kyllä mittariin ihan kevyesti. 
Mutta myönnän, nyt en jaksanut tehdä ns. ylimääräistä salilla, edes sitä 10min. enää sille aamulle.

...Niin ja ostin uudenkin mittarin, mutta sitten vietiin se samalle päivää kyllä takasinkin, koska isäntä oli sitä mieltä, että jos emännälle uus mittari laitetaan, niin se on kyllä sitten huippuvehje, ja se on sitten tää PolarLoop! :)
No, empä kyllä vastaan inttänyt, kyllä mä sen Loopin mielellään otan vastaan! :)
Niin, että "Rakas Joulupukki...oon ollu oikeen kiltti tyttö..." ;)
Siihen asti mennään entisellä mittarilla, mutta tuliterillä pattereilla.

...Ai, niin ja se "älytön" Polarin pattereitten kulutuksenkin syy paljastui: 
isäntä on aina laittanut vanhat patterit, joissa on ollu virtaa jonnii verran...ja mä kun luulin, 
että mun mittari on ehkä oikeesti sit sökö, kun 2-3 kertaa piti vaihtaa patterit 12 vkon aikana :)

Mutta hieman ikäväksi asiaksi todettakoon vielä, että mun suurin into kyllä tuohon mittariin lopahti nyt sen kamalan "viha-haukku-minä vain olen oikeessa"-ryöpyn takia...tuntuu, ettei oikeen nyt itsekään luota siihen vaikka tietää mitä se näyttää ja tietää että varmasti on töitä tehnyt salilla hiki päässä.
Se ei vaan innosta nyt tällähetkellä samalla tavalla kuin viikko sitten. 
Mahtavaa! Kiitos mielensäpahoittajalle, joka ei siedä vissiin minkäänlaista positiivisuutta ihmisissä.
Pitää heti torpata kaikki ja olla oikeessa, ja aina sanoo viimeinen sana.  
Mua ei suututa tuollanen, mutta mua ärsyttää, ärsyttää todella ja paljon!

Juu, ja yritän löytää tsemppini uudelleen, ei ole tarkoitus lopettaa tähän, ei ollenkaan!
Tänäänkin meen salille :)

Nyt tämä mielensäpahoittaja jatkaa tätä blogin kirjoittelua, eikä vingu tuosta asiasta enää lisää.

Viikkopudotus on ollut -1,3kg johtuen varmaan että ihan oikeesti kunnolla "tiivisteet vuotaa"...
BMI on nytten 37,87 (lähtötilanne oli BMI 64,1)

Leikkuun jälkeen, joka oli siis 5.5.2014 on lähtenyt -34,6kg.
Kokonaispudotus siitälähtien kuin tämä homma starttas, on nyt - 62,6 kg.
Itse olen kyllä tyytyväinen! :)

Kahvakuulailu alkoi sillon syksyllä ja nyt tulevalla viikkoa on tän lukukauden viimeinen kerta.
Kaikkiaan 12x on sitä ollut ja yhdestikö mullon jäänyt se vain väliin tai kahdesti.
Samoihin aikoihin suurinpiirtein aloitin salilla kulkemisen, sekä vesijuoksussa kulkemisen
Paino on pudonnut noitten viikkojen aikana -10kg, tasan :)
Näin jos hieman katsotaan mitä on aikaan saanut.
Ja paljon on varmasti kiinteytynytkin, ja toivonmukaan tullut lihastakin...sekä nahkaa "kuronut" tiiviimpään.
Mittanauhaa en käyttänyt alussa, tai kokeilin, mutta lukemaa en saanut... joten se ei kerro muuta, kuin että se mitta menee ympärille nyt ja jotain lukua kyllä näyttää...mutta ei siis voi lukemia vertailla...ja pyyhekin menee ympärille, joten kaventunut on sitten ainakin jonkin verran selvästi :D
Kyllä ainakin itsestäni tuntuu, että ryhti on ruvennut löytymään :)

Ja mitäs kotiin kuuluu?
Isäntä terveenä ja käypi töissä:) Mukavsti on tsempannut mua kun on hoitanut perhettä sillävälin, jos ja kun olen illalla juossut jossain lenkillä, salilla tai kahvakuulailee.
Olen yrittänyt isäntää houkutella ostaa oman salikortin ja että menis jonku työkaverin kanssa hänkin vuorostaan salille...mietinnässä taitaa olla :) Hyvä niin! :)
Pääseis hänkin vuorostaan tuulettumaan! 

Kaikki lapsoset terveinä ja joulua ootteleevat. Isommilla isommat toiveet (salikortit, puhelin...)
Pienet toivoo leluja, yllätys-yllätys!  :)
Mä luulen, että nuo salikortit vois olla sellaset mukavat, mutta saavat siis itse siihen panostaa myös lahjarahoillaan ja omilla säästöillään.
Tällähetkellä salikortti vuodeksi ( E-kortti) maksaa 110e...se on haavena saada itsellekin ostettuu ens vuoden alusta...joten pitäs ihme tapahtua, että multa pelkästään löytys kaikkiin kolmeen korttiin rahat... :/
Toivotaan, että saadaan hankittua ne kaikille.

Ja toivotaan, että pulkkamäkeen päästäs myös pian pienten kanssa, tulisi edes sen verran sitä lunta!!!

Nyt pitää jatkaa hommia, yllättävän nopeeta menee tuo aika eteenpäin... :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Olette tärkeitä! <3 :)
Palataan taasen! <3











4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

No voi hyvänen aika! Piti oikein pariin kertaan lukea, ettäkö ihan oikeasti joku on katsonut ongelmaksi toisen ihmisen asiat tuossa mittakaavassa! Eipä voi muuta sanoa, kuin että aika köyhää on oma elämä ko henkilöllä, eikä sinun kannata minkäänlaista painoarvoa laittaa tuommoiselle. Sääliä voi korkeintaa kyseistä henkilöä. Tsemppiä ja mukavaa viikkoa sinne! :)

Elämää Backstreetillä kirjoitti...

Kiitos Hilma tsempeistä!:) Juu, nyt oon päästäny toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D Oli vaan vaikea tajuta tuota asiaa itsekin, tuli niin puskasta. Ihanaa Joulun odotusta sinne!!! <3

KingSize perhonen kirjoitti...

Minnuuki kiukuttaa sun puolesta vielä näin jäläkikätteenkin... Toivottavasti yhtään lohduttaa, että tää onnostu tosta laitteesta ihan sun innostuneiden viestien perusteella... ja toivon että innostus vie tekemään jotain sen laitteen kanssa... :) 30-vuotta sohvaperunana olo on niin asettunut normitilaksi... Mutta siis, sun esimerkki on innoittanut!!!!

Elämää Backstreetillä kirjoitti...

Ihana kuulla KingSize perhonen!!! :)On ihana kuulla, että on liikuntakärpänen purrut sinuun ja olen kuullut että moneen muuhunkin tässä samalla! <3 Lämmittää mieltä kovasti :) Kyllä mulla tuo vanha mittari on käytössä ja kattelen itsekin kalorinkulutusta edelleen. Se face ei vaan ole ehkä oikee paikka mulla "tuulettaa". Minä tuulettelen tänne sitten ;) Ajattelin ostaa "liikuntakalenterin" ensivuodelle. Yksi rakas ystäväni oli saanut sellaisen lahjaksi, ja kertoi, että se on monipuolinen kalenteri. Cityssä ja varmaan muuallakin myyvät sitä. Voin kertoa siitä kalenterista lisää ja laittaa kuvaakin, kunhan saan sen ostettua. Muta ompa ihana kuulla, etä mä oon voinu tsempata muitakin liikkumaan!!! Minä, itsekin entinen sohvaperuna!!! Kyllä se vaan niin on, että vertaistuessa on voimaa!!! <3 Mukavaa päivää sinulle KingSize perhonen ja samoin kaikille muillekin! Ootte tärkeitä!!! <3