Lämpimästi tervetuloa kurkkaamaan blogiini täys(?)miehitetyn vanhan rintamamiestalon elämää, "The Only Lady Of The House" - näkökulmasta ;)

sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Juhlahumua ja hieman muutakin humua...

Heipä hei!
Pitkä hiljasielo välissä :)

Syy siihen on se, että on niin paljon tapahtunut toukokuun aikana, hyvää ja huonoa, 
että välillä ei tiedä mitä tänne päivittäisi.

Lyhyesti ja ytimekkäästi kerron nyt sen verran, että olen käynyt tutkimuksissa, 
jotka liittyivät minun luki-ja kirjoitushäiriöön (jota ei ole diagnosoitu, 
mutta sellasta selkeesti on, myönnän itsekin sen)
Kävin neuropsykologilla, jonne minut passitettiin työvoimatoimiston kautta.
Tää neuropsykologi teetätti kaikenlaisia testejä kahden tunnin ajan, ja tuli siihen tulokseen, 
että tarvitaan lisää tutkimuksia.
Minulla on tarkkaavaisuushäiriöön selkeesti viitteitä, kuulema AD/HD tai ADD, 
mutta mitään sen tarkempaa ei vielä sanonut. 
Hän "esittää" tällasta mahdollisuutta, että testien perusteella hyvin vahvasti asia on näin.
Eli ootan mitä jatkossa tuleman pitää.
Mieli vaeltaa...en tiedä onko tää nyt hyvä juttu, vai huono juttu, vai molempia...
ikää minulla on jo kuitenkin 39-vuotta...taskussa peruskoulupaperit, ja (vain) yksi ammattitutkinto.
Työkokemusta ja oman elämän kautta opittua tietoa päässä ja sydämessä.
Kelpaanko minnekään töihin, jos minulle tulee nyt tuollainen diagnoosi...tiedän kyllä että pärjään esim. ammatissani, tiedän vaikeuteni ja tiedän hyvät puoleni...
Huojennus tulee siitä, että minä olen aina tiennyt, että minä olen jollain lailla erilainen, kuin toiset, 
ja nyt siihen asiaan näyttäisi tulevan vahvistus, miksi niin olen tuntenut.
No, nyt pitää vain odotella, mitä jatkossa tuleman pitää. 
Huomenna koitan kirjoitella painoasioista, kunhan olen käynyt vuosikontrollissa 
lääkärin vastaanotolla. 
(rt:llä kävin jo aiemmin, kaikki on, ja olen "leikkaustavoitteen" ylittänyt kuulema hienosti! Eli paljonko paino keskimäärin putoaa leikkausen jälkeen ensimmäisen vuoden aikana. D-vitamiinia piti ruveta syömään purkista lisää)

Perjantai ja lauantai olivat meillä juhlapäiviä:)
Vanhin poika valmistui ammattikoulusta (omat haasteensa ollut hänellä koulun käynissä, 
ja nyt on toisen asteen koulu takana ja sai vielä stipendinkin!!!) 
Ammattikorkean pääsykokeisiinkin sai kutsut, joista toisessa on jo käynyt...toiset ovat tulevalla viikkoa.
Toiseksi vanhin poika pääsi ysiltä, niin hyvin arvosanoin, että uskon, 
että se  lukio alkaa sitten syksyllä! :)
Äitee on niiiiiiiiiiiin ylpee molemmista pojistaan <3 että halkee!!! 

Tässäpä juhlakuvia valmistuneista ja juhlakattauksesta (jääkaappi oli taas tarjottavaa pullollaan, 
kiitos äidin <3 ja tottakai isänkin, on ollut apuna järjestämässä juhlia(kin) ja saimme taas pitää juhlat mummolassa <3 :) 
En olisi kerennyt yksinäni leipoa juhliin kaikkia tarjottavia mitenkään, kun kaikkea muutakin ylimääräistä ohjelmaa sattui tietenkin niille kolmelle päivällekin, jolloin olisin mielellänä vain ja ainoastaan keskittynyt leipomaan! :D



















 <3 Kiitos muistaneille vielä! ;) <3 

Palataan taas! ;)







 



Ei kommentteja: